איך העדכון של אפל IOS 14.5 משפיע על הפרסום בפייסבוק

איך העדכון של אפל IOS 14.5 משפיע על הפרסום בפייסבוק

חברת אפל שתופסת חלק נרחב בשוק הטלפונים הסלולאריים הוציאה עדכון 14.5 IOS בספטמבר 2020. לאחר התקנת העדכון, בכל המכשירים תתקבל הודעה שמבקשת מהם לאשר לבעלי אתרים ואפליקציות צד ג' לקבל מידע ולבצע מעקב אחר פעילות המשתמש שלהם. המשמעות היא שאיסוף הנתונים על ידי פייסבוק יהפוך לבלתי אפשרי (אלא אם כן אושר על ידי המשתמש) והפרסום בפלטפורמה זו יהפוך להיות לא יעיל.

איפה עיקר ההשפעה של העדכון?

עבור עסקים שעיקר הפרסום שלהם מסתמך על מודעות בפייסבוק, עדכון זה בעצם משנה לחלוטין את אסטרטגיית השיווק של העסק. פרסום בפייסבוק כולל מיקוד מחדש של קבוצות יעד, ביצוע מעקב המרות ואף אופטימיזציה של קהל היעד. העדכון שמאפשר לכל אותם משתמשים להחליט האם הם מוכנים שפייסבוק יבצע מעקב אחר הפעילות שלהם ברשת מבטל את האפשרות של בניית קבוצת מיקוד ושימוש בה למטרת קידום העסק בפייסבוק.

אז מה אפשר לעשות?

חישוב מחדש של אסטרטגיית השיווק של העסק הוא הכרחי. עסק שהסתמך על בנייה של קבוצת מיקוד דרך הפייסבוק, יכול לבחון את רשימת הלקוחות קיימים, למצוא מכנים משותפים ביניהם ולבנות באופן "ידני" את קהל היעד הפוטנציאלי. תרגום תוצאות הערכים שיופיעו כמו המרות גם הוא צריך להשתנות – המדדים אולי ייראו במגמת ירידה אך לאו דווקא מדובר בשינוי לרעה. חיבור של נתוני המכירה, ביקור באתר ובקישורים יאפשרו מצג אמיתי ומדויק יותר של מידת השפעת מודעת הפרסום של העסק. כדאי גם לוודא שהדומיינים בהם עושים שימוש מאומתים ומחוברים כראוי אל החשבונות שבהם מתפרסמים המודעות בפייסבוק.

המורכבות שאפל יצרה באמצעות העדכון, מצריך חשיבה מחץ לקופסה. העדכונים הללו יכולים להיות אמנם "מפחידים" עבור עסקים אך מדובר בתמריץ שמאפשר להם למצוא פתרונות חדשים ומקוריים ודרכם אף לשפר את האופן שבו העסק מתנהל. עסקים שעושים שימוש במודעות בפייסבוק הם לרוב בעלי גישה מתקדמת מבחינה טכנולוגית ועדכונים שכאלה דווקא יוצרים הזדמנות לקידום ופיתוח טכנולוגי של העסק. אין לראות בעדכון זה כבעיה אלא כאתגר שמצריך מציאת כלים חדשים ובניית אסטרטגיות חדשות שיפתחו את העסק, יגדילו ויעלו את הרווחים.

 

אחת מההתמחויות של סוכנות הדיגיטל אינפינס היא פרסום בפייסבוק והצוות שלנו בעל ניסיון רב שנים בתחום.

שיתוף:

מאמרים נוספים

לקבלת שיחת יעוץ
Open chat
דילוג לתוכן