וויקס או וורדפרס: מה עדיף?

אם אתם מחפשים לבנות אתר אינטרנט, סביר להניח שתעמדו בפני החלטה: האם להשתמש ב-WIX או בוורדפרס? לשתי הפלטפורמות יש את היתרונות והחסרונות שלהן, וזה יכול להיות קשה להחליט מהי האפשרות הטובה ביותר עבורכם. במאמר זה נשווה בין WIX לוורדפרס מבחינת מחיר, תכונות, נוחות שימוש ועוד. אנו נעזור לכם להחליט איזו פלטפורמה מתאימה ביותר לצרכים שלכם

מה זה WIX?

Wix.com היא פלטפורמת פיתוח אתרים המאפשרת למשתמשים ליצור אתרי HTML5 ואתרים ניידים באמצעות שימוש בכלי גרירה ושחרור מקוונים. Wix נוסדה בשנת 2006 על ידי אבישי אברהמי, נדב אברהמי וגיורא שוורץ. מטה Wix נמצא בתל אביב, ישראל.

מה זה וורדפרס?

וורדפרס היא תוכנת קוד פתוח שתוכלו להשתמש בה כדי ליצור אתר, בלוג או אפליקציה. עיצובים יפים, תכונות עוצמתיות והחופש לבנות כל מה שתרצו. וורדפרס התחילה ב-2003 עם קוד בודד כדי לשפר את הטיפוגרפיה של כתיבה יומיומית ועם פחות משתמשים ממה שאתם יכולים לספור על האצבעות והבהונות. מאז וורדפרס גדלה להיות כלי הבלוגים המארח הגדול בעולם.

Wix קלה יותר לשימוש מוורדפרס, אבל וורדפרס גמישה יותר וניתנת להתאמה אישית. אם אתם רוצים לבנות אתר פשוט, Wix היא אפשרות טובה. אם אתם מקדמי אתרים או סוכנות דיגיטל, וורדפרס עדיפה לכם.

כמה עולה כל פלטפורמה?

Wix היא בחינם לשימוש, אך עליכם לשדרג לתוכנית בתשלום כדי להסיר את המיתוג Wix מהאתר, לחבר שם דומיין או לגשת לתכונות מתקדמות. המחירים עבור תוכניות Wix מתחילים ב-$11 לחודש עבור תוכנית Combo ונעים עד $49 לחודש עבור תוכנית ה-VIP.

וורדפרס היא גם בחינם לשימוש. עם זאת, תצטרכו לשלם עבור אירוח, שמתחיל ב-$0.99 לחודש עם Bluehost, ודומיין, שעולה בסביבות $14.99 לשנה. תצטרכו גם לרכוש ערכת נושא (בסביבות $59) ותוספים (מ-$0). כתוצאה מכך, העלות הכוללת של בניית אתרי וורדפרס יכולה להיות גבוהה יותר מאתרי Wix.

אילו פיצ'רים כלולים בכל פלטפורמה?

Wix כולל עורך גרירה ושחרור, מאות תבניות, Wix ADI (בינה עיצובית מלאכותית), יכולות מסחר אלקטרוני ועוד.

עם וורדפרס, אתם יכולים לבחור מבין אלפי ערכות נושא, להוסיף תוספים כדי להרחיב את הפונקציונליות, ולהשתמש בעורך המובנה או בכלי של צד שלישי כגון Beaver Builder.

כמה קל להשתמש בכל פלטפורמה?

Wix בונה אתרים בגרירה ושחרור, מה שמקל על יצירת אתר ללא כל ידע בקידוד. עם Wix, אתם יכולים לבחור מתוך מאות תבניות ולהשתמש בעורך הגרירה והשחרור כדי להתאים אישית את האתר.

וורדפרס גם קלה יחסית לשימוש. עם זאת, זה היא דורשת ידע בסיסי בקידוד כדי להתאים אישית את האתר. וורדפרס היא פלטפורמה רב-תכליתית שניתן להשתמש בה ליצירת אתרים פשוטים או מורכבים. אם אתם צריכים סיוע, יש קהילה גדולה של משתמשים ומפתחים שיכולים לעזור.

איזו פלטפורמה הכי טובה למתחילים?

Wix היא הפלטפורמה הטובה ביותר למתחילים. כפי שציינו קודם היא בונה אתרים בסגנון של "גרור ושחרר" ואין צורך בידע בתכנות. עם Wix, אתם יכולים לבחור מתוך מאות תבניות ולהשתמש בעורך הגרירה והשחרור כדי להתאים אישית את האתר.

וורדפרס היא גם בחירה טובה למתחילים. עם זאת, זה דורש ידע בסיסי בתכנות כדי להתאים אישית את האתר.

בסך הכל, גם Wix וגם וורדפרס הן אפשרויות טובות למתחילים. עם זאת, Wix עדיפה למי שרוצה ליצור אתר פשוט ללא כל ידע בתכנות. וורדפרס היא בחירה טובה יותר למי שרוצה ליצור אתר מורכב יותר או שיש לו ידע בתכנות.

שיתוף:

מאמרים נוספים

לקבלת שיחת יעוץ
Open chat
דילוג לתוכן