5 טיפים לקידום אורגני בגוגל

5 טיפים לקידום אורגני בגוגל

 

בעלי אתרים רבים בטוחים שקידום אורגני (SEO) הוא קשה מאוד לביצוע ובלתי אפשרי ללא ידע טכני או ניסיון עשיר בשיווק. ניתן לשפר את הדירוג במנועי החיפוש בכלל ובמנוע החיפוש של גוגל בפרט באמצעות מספר פעולות לא מסובכות לביצוע. במאמר הקרוב תקבלו 5 טיפים יעילים לשיפור הדירוג של הדפים באתר שלכם.

 

1) ביצוע אופטימיזציה לכותרת הדף, תיאור הדף ול-URL

הזנת ערכים בכותרת הדף, תיאור הדף וה-URL מסייעת לגוגל להבין אילו ערכים יוצגו לגולשים בכל דף באתר שלכם. פרמטרים אלה נקראים גם: Meta Title, Meta Description ו- Slag. בהזנה של הפרמטרים הללו אתם קובעים לגוגל מה בדיוק יוצג לגולשים וככה מונעים מהרובוט של גוגל להחליט עבורכם מה להציג. הזנת פרמטרים אלו חשוב מאוד לאסטרטגיית הקידום האורגני באתר שלכם.

 

2) העלאת תוכן חדשני ומעניין

אחת הסיבות שיש לכם אתר אינטרנט היא לספק תוכן לגולשים כדי לבנות קהל, לשמור על הקהל הקיים מרוצה או להשיג לקוחות חדשים. תוכן יכול להיות כל דבר בעל ערך וייחודי שאתם מעבירים לגולשים שלכם, כולל: מאמרים, סרטונים, מצגות, ביקורות, טבלאות ועוד. אם התוכן באתר שלכם מיושן, לא מעניין או חלילה מועתק – התגובה הטבעית של הגולשים היא לנטוש את האתר ולא לחזור אליו.

אם ניקח לדוגמא אתרים לפני כמה שנים אז עדכון תוכן לא היה הפרמטר הכי מרכזי באתר. אבל, עם התחרות הצומחת שיש כמעט בכל תחום ועל כל מילת מפתח, לאתרים שיש את התוכן הכי שימושי ומעניין יש סיכוי גבוה יותר לזכות במירוץ על תשומת הלב של הגולשים.

העלאה של תוכן חדשני וענייני לא אומר שצריך להציף את האתר כל היום בתוכן ולהעלות כמה שיותר. חשוב לבנות אסטרטגיית פרסום תוכן מדויקת עבור הצרכים שלכם ובהתאם ליכולות ולתקציב. אם תעלו כמות גדולה של תוכן רק לשם ההעלאה ולא משרת את הקהל שלכם, התוכן לא יסייע לכם בתהליך הקידום.

 

3) שפרו את מהירות טעינת העמוד שלכם

אם זו הפעם הראשונה שאתם קוראים שמהירות האתר משפיעה על קידום אתרים, זמן קצר לאחר קריאת הפוסט חשוב שתעשו כל מה שצריך כדי לשפר את מהירות הטעינה באתר שלכם. מהירות אתרים היא גורם משמעותי בדירוג ה-SEO של האתר שלכם. אם תקחו לדוגמה 2 אתרים שדומים במבנה בתוכן ואחד מהיר יותר מהשני תוכלו לראות הבדלים משמעותיים בדירוג של האתרים.

אתרים שנטענים מהר יותר מייצרים יותר המרות, משאירים את הגולשים זמן רב יותר באתר, מייצרים יותר הרשמות לניוזלטר, יותר קליקים על מודעות באתר וכל מה שרלוונטי עבורכם באתר שלכם. כאשר האתר שלכם נטען מהר יותר סביר להניח שהמשתמשים יצפו ביותר דפים מה שיעלה את דירוג ה-SEO של האתר.

שיפור מהירות האתר היא לא משימה פשוטה לאנשים ללא ידע טכני אך היא בהחלט אפשרית. אם אין לכם את הפשרות לשכור מתכנת או איש SEO לטובת המשימה של שיפור מהירות הטעינה תוכלו לבצע את הפעולות הבאות גם ללא ידע טכני: כווצו את התמונות באתר, עברו לחברת אחסון טובה ומהירה יותר, חברו CDN לאתר שלכם, הסירו קבצי JavaScript מיותרים והקפידו לבדוק את מהירות האתר בכלים GTMetrix ו-PageSpeed Insight.

 

4) ודאו שהאתר שלכם מותאם לנייד

ישנן סיבות רבות מדוע האתר שלכם חייב להיות מותאם למכשירים ניידים. הסיבה המרכזית בעיניי היא שרוב הגולשים שמגיעים לאתר יגיעו ממכשיר נייד. בעזרת בדיקה פשוטה בדוחות Google Analytics ניתן לראות כמה אחוז מהגולשים מגיע מהנייד לעומת מחשבים וטאבלטים. המשמעות היא שאם האתר שלכם לא מותאם לנייד רוב הגולשים יצאו מהר מהאתר.

סיבה נוספת היא העובדה שגם מנוע החיפוש של גוגל מותאם לניידים וגולש שיחפש שאילתה מהנייד יקבל את התוצאות שהכי רלוונטיות שמותאמות לגלישה בניידים. אם האתר שלכם לא יהיה מותאם לנייד ברוב המקרים הוא לא יהיה מאונדקס לשאילת של הגולשים בנייד ולא יוכלו להגיע אל האתר שלכם.

 

5) עשו שימוש ברשתות החברתיות

המדיה החברתית היא חלק בלתי נפרד באסטרטגיית ה-SEO. הסיגנליים החברתיים שגוגל מקבל מהרשתות השונות משפיעות לטובה על דירוג האתר וככל שתעשו שימוש נרחב יותר ככה הדירוג ישתפר. ברמת העיקרון אין פרמטר מובנה של סושיאל מדיה באלגוריתם של גוגל אבל הוכח בעבר ששימוש ברשתות חברתיות מגביר את האמינות של האתר שלכם בעיני גוגל ומגדיל את הסיכוי לקבלת דירוג איכותי יותר. כדי להוסיף לאתר שלכם הפניות לרשתות החברתיות ולהפך, הוסיפו כפתורי שיתוף בפוסטים באתר שלכם, בקשו מאנשים להשאיר ביקורת בדף הפייסבוק העסק או עשו שימוש במשפיענים ברשתות החברתיות השונות – פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, יוטיוב, טיקטוק, פינטרסט, לינקדאין וכל רשת חברתית שיכולה להיות רלוונטית עבורכם.

 

לסיכום

עברנו על חמישה טיפים מרכזיים שיעזרו לכם לשפר את הדירוג של האתר שלכם במנועי החיפוש גם ללא ידע טכני. חשוב שתקדישו את הזמן לטיפול בכל אחד מהסעיפים למעלה מכיוון ש-SEO הוא מכלול אלפי משתנים ורק עבודה עקבית ונכונה לאורך זמן מביאה תוצאות איכותיות.

 

על הכותב:

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה פרסום באינסטגרם, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של איזיקלאוד, חברה שמנגישה את עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

שיתוף:

מאמרים נוספים

קידום אתרים אורגני: מה זה בעצם?

אם אתה מחפש לשפר את דירוג האתר שלכם במנועי החיפוש, ייתכן שנתקלת במונח "קידום אתרים אורגני". אבל מה זה אומר? והאם זה משהו שהעסק שלכם

וויקס או וורדפרס: מה עדיף?

אם אתם מחפשים לבנות אתר אינטרנט, סביר להניח שתעמדו בפני החלטה: האם להשתמש ב-WIX או בוורדפרס? לשתי הפלטפורמות יש את היתרונות והחסרונות שלהן, וזה יכול

מדוע שיווק דיגיטלי חשוב לעסקים קטנים

הרבה השתנה בעולם העסקים בשנים האחרונות. האינטרנט חולל מהפכה מוחלטת באופן שבו אנו עושים עסקים, וכעת חשוב יותר מתמיד שתהיה לכם אסטרטגיית שיווק דיגיטלית חזקה

שאלות נפוצות בקשר לSEO

קידום אתרים הוא תחום מורכב ומשתנה ללא הרף. זה יכול להיות קשה לעקוב אחר כל השינויים האחרונים ולהבין כיצד הם משפיעים על האתר שלכם. במאמר

לקבלת שיחת יעוץ
Open chat
דילוג לתוכן